CR-Falcon Laser 10W defect

Deutsche Version: siehe unten

English:
CR-Laser Falcon 10W - Laser no function
Since I have not received any support from Support for almost 7 weeks, I am trying here.
After my CR-Laser Falcon 10W was delivered two weeks late on January 6th, I made a few simple attempts. Everything seemed to work. I used LightBurn in Trail version 1.7.04. So far, so good. A week later on January 13, I wanted to test a little something again, but in the middle of a cut, the line ended. The X and Y axes moved normally, but the laser didn’t cut anything. Restarting the device and the software several times did not help. I then contacted the support team. In the chat, I was asked for the order no., serial no. and settings. I was also asked to upload pictures and videos. I also had to publish the video on YT. I did all this and was promised that I would be contacted shortly.
But that didn’t happen. I contacted support again on January 16. But again the same questions about Order-No. Ser.No. etc. with the promise to get back to me as soon as possible. Oh yes, I also received a ticket no.
Further attempts in the support chat followed on 23.01. and since I had expected that nobody could be reached because of Chinese New Year again on 10.02., 13.02., 17.02. and today on February 20th.

Almost always the same thing: order no. Email address etc. are requested, the problem described and the promise that they will get back to you as soon as possible.
In the meantime, I have also received a few emails, but exactly the same: Describe the problem, Order-No. Ser.No. etc.

Creality has been aware of the problem for almost 7 (seven) weeks and I have received no solution and no support. It’s not as if I’m not technically savvy. The 24V are applied, the laser module is controlled via the PWM. Everything works so far. I have also tried alternative software and the direct route with an SD card.
It all comes down to the same thing: the laser is simply broken and Creality doesn’t seem to care.

Does anyone else have any ideas on what to check?
Or maybe someone from Creality is reading this and finally has a solution.

I don’t have much patience left and will probably have to turn to the press and/or a lawyer in the near future.
Too bad Creality.

KR, Uwe

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DEUTSCH:

CR-Laser Falcon 10W - Laser keine Funktion
Da ich vom Support seit fast 7 Wochen keine UnterstĂĽtzung bekomme versuche ich es hier.
Nachdem mein CR-Laser Falcon 10W mit zwei Wochen Verspätung am 6. Januar geliefert wurde machte ich ein paar einfache Versuche. Alles schien zu funktionieren. Ich benutzte LightBurn in der Trail-Version 1.7.04. Soweit, sogut. Eine Woche später am 13. Januar wollte ich wieder eine Kleinigkeit testen, aber mitten in einem Schnitt war die Linie zu Ende. Die X und Y-Achsen bewegten sich ganz normal, aber der Laser schnitt nichts mehr. Mehrfaches Neustarten vom Gerät und auch der Software brachte keinen Erfolg. Daraufhin wandte ich mich an den Support. Im Chat wurde ich nach Order-No. Serial-No. und Einstellungen gefragt. Außerdem sollte ich Bilder und Videos hochladen. Das Video dann auch noch zusätzlich auf YT veröffentlichen. Alles das habe ich gemacht und mir wurde versprochen, dass man sich in Kürze bei mir meldet.
Das passiert aber nicht. Ich habe mich am 16. Januar nochmal an den Support gewendet. Aber wieder die gleichen Fragen nach Order-No. Ser.No. usw. mit dem Versprechen sich schnellstens zu melden. Achja, eine Ticket-No. habe ich auch bekommen.
Weitere Versuche im Support-Chat folgten am 23.01. und da ich damit gerechnet hatte, dass wegen Chinese New Year keiner zu erreichen ist wieder am 10.02., 13.02., 17.02. und heute am 20. Februar.
Fast immer die gleiche Leier: Order-No. Email-Adresse usw. werden abgefragt, das Problem beschrieben und das Versprechen, dass man sich schnellstens meldet.
Zwischenzeitlich habe ich auch wenige E-Mails erhalten, aber dort genau das Gleiche: Problem beschreiben, Order-No. Ser.No. usw.

Seit fast 7 (Sieben) Wochen ist das Problem bei Creality bekannt und ich bekomme keine Lösung und keinen Support. Es ist ja auch nicht so, dass ich technisch nicht versiert wäre. Die 24V liegen an, über die PWM wird das Laser-Modul angesteuert. Soweit funktioniert alles. Auch eine alternative Software habe ich versucht, ebenfalls der direkte Weg mit einer SD-Karte.
Alles kommt auf das Gleiche raus: Der Laser ist schlicht einfach kaputt und Creality scheint das nicht zu interessieren.

Hat jemand noch eine Idee, was man prüfen könnte?
Oder vielleicht liest jemand von Creality hier mit und hat endlich eine Lösung.

Viel Geduld habe ich nicht mehr und werde mich in KĂĽrze wohl an die Presse oder/und Rechtsanwalt wenden mĂĽssen.
Schade Creality.

LG, Uwe

Not much advise here.
From the description of your problem, all seems to point to a defective laser unit.

Did you reach out to “Creality” or “CrealityFalcon”? From a separate post, we go confirmation (thanks to @Optimus ) that these are 2 different companies.
For Falcon units, the web site is https://www.crealityfalcon.com/, and their contact address is support@crealityfalcon.com

I unfortunately don’t have much more to help you.
Good luck!

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Thank you Zolt for your assessment. My assumption is also that the laser is defective. Only Creality doesn’t want to understand this.
I had already read about the two different companies. I bought from “Creality”. That’s why I first contacted them. But I also tried “Falcon”. There, too, I only get the same questions (order, Ser.No, e-mail, …)

Topview of the laser unit:

I have just measured once more the voltage and the PWM. VCC in respect to GND is 24V-.
The PWM has a peak of 5V

Hi there, CrealityFalcon is our subsidiary, and while we assist in selling their products, they have their own independent after-sales and customer service systems so on and so forth. If our support team receives a request, we can only forward it to them. In terms of efficiency, it’s likely much faster to contact Falcon directly. Thanks.