Explain me how to downgrade the firmware on k2 plus

hello,

can anyone give me a good tutorial for downgrading the firmware on the k2 plus combo.

In fact I’m on version 1.1.2.10, so the latest and it caused me an error cz2581 z-axis centering anomaly. Since then I have been unable to print.

I have tried all the tutorials for downgrading the firmware, in particular the one for upgrading the version on the firmware on the USB key.

Je me reponds a moi meme apres mes phases de test.

salut, alors voici mes tests je ne dis pas que ça fonctionne pour tout le monde

ce sont mes conditions de test et mes constats mais essayez de reproduire à peu près les mêmes choses :

Conditions de test

La veille test de toutes les procédures indiquées sur le net : résultat echec

le jour J donc avec repos de la machine toute la nuit

prendre une clé usb

le formater au format FAT 32

télécharger le firmware sur creality cloud

Mettez ce firmware sur la clé préalablement formatée. ne pas créer de dossier mettre le fichier donc à la racine

dans mon cas avec la version actuelle v1.1.2.10 j’ai utilisé la version immédiatement inférieure à l’actuelle.

exemple version actuelle v1.1.2.10 si vous voulez la v1.1.1.7 il te faudra faire la manip de downgrade d’abord avec la v1.1.2.6 avant d’utiliser la v1.1.1.7 en tout cas c’est ce que j’ai constaté avec la v1.1.2.10 installée. Je ne dis pas que je suis certain qu’il faut installer la version inférieure immédiate. ce sont mes conditions de test.

puis tu fais tes calibrages demandés

j’ai réitéré la manip avec la v1.1.2.6 en souhaitant mettre la v1.1.1.7. cela n’a pas fonctionné

Qu’ai-je fait ?

La machine est allumée avec la v1.1.2.6

J’ai supprimé le réseau wifi sur ma machine

J’ai renommé la v1.1.1.7 en v1.1.2.7 puis je l’ai mis sur la clé usb

J’ai inséré la clé USB dans la machine

J’ai éteint électriquement ou sauvagement ma machine. Je n’ai pas appuyé sur le bouton power off. je dis bien que j’ai été électriquement ma machine

j’ai attendu au moins 10 minutes avant de rebrancher électriquement ma machine

j’ai rebranche ma machine électriquement

j’ai rallume ma machine en appuyant sur le bouton power on avec toujours la clé usb branche dessus

la phase de démarrage se lance la machine me propose d’effectuer la mise à jour v1.1.2.7 qui est en fait la v1.1.1.7

je fais la mise à jour. une fois finie

j’ai fait mon étalonnage

voilà

in english

hi, here are my tests - I’m not saying it works for everyone.

these are my test conditions and findings, but try to reproduce roughly the same things:

Test conditions

The day before, test of all procedures indicated on the net: result failure

on D-Day, with the machine resting overnight

take a usb key

format it in FAT 32 format

download the firmware from creality cloud

put the firmware on the formatted key. don’t create a folder, put the file in the root directory

in my case, with the current version v1.1.2.10, I used the version immediately below the current one.

example current version v1.1.2.10 if you want v1.1.1.7 you’ll have to downgrade first to v1.1.2.6 before using v1.1.1.7, at least that’s what I found with v1.1.2.10 installed. I’m not saying that I’m certain you should install the lower version immediately. these are my test conditions.

then you do your requested calibrations

I repeated the procedure with v1.1.2.6, wishing to install v1.1.1.7. it didn’t work.

What did I do?

The machine is switched on with v1.1.2.6

I deleted the wifi network on my machine

I renamed v1.1.1.7 to v1.1.2.7 then put it on the USB key

I inserted the USB key into the machine

I turned off my machine electrically or wildly. I didn’t press the power off button. I do mean that I electrically turned off my machine.
I waited at least 10 minutes before plugging my machine back in.

I plugged my machine back in electrically

I turned my machine back on by pressing the power on button, still with the usb key plugged in.

the startup phase is launched the machine suggests I update to v1.1.2.7 which is in fact v1.1.1.7

I do the update. once finished

I’ve done my calibration