K1 Max Nozzle zu tief

English below…

Hallo

seit Anfang an habe ich das Problem das mein K1 Max zu tief levelt. Ich habe ihn ausgepackt, erste Einrichtung gemacht und dann das Benchy gedruckt. Man kann unten die Schrift nicht lesen. Das Benchy selbst ist gut aber das erste Layer ist eine Katastrophe. Ich hab schon mehrfach zurückgesetzt etc. Welche Möglichkeiten habe ich ausser im Slicer in den Experimental Einstellungen einen Z-Offset zu setzen. Ist für mich nicht Sinn der Sache. Neu aus dem Karton sollte er doch das Benchy ordentlich hinbekommen oder?

English
Hello

since the beginning I have the problem that my K1 Max levels too low. I unpacked it, did the initial setup and then printed the benchy. You can’t read the writing at the bottom. The benchy itself is good but the first layer is a disaster. I have already reset it several times etc. What options do I have apart from setting a Z offset in the slicer in the experimental settings. That’s not the point for me. New out of the box it should be able to do the benchy properly, right?

Hey @swoop ,

Welcome and Thank you for joining the Creality Forum…!

Sorry your K1 Max is not working right yet…
Many of us have had to make adjustments and fix stuff on “out of the box ready” equipment. :upside_down_face:

Tell us what slicer software and temp settings you are using…
Do you have the upgraded extruder included in your K1 Max…?
It made a big difference when I installed one on mine…

Got the solution by myself. I didnt change the hotend yet because it was doing good so far. Support asked if i had changed the hotend already… So i replaced it now and found the issue. The old hotend was not fixed. It was loose… Now it makes sense :smiley:

Ich habe die Lösung selbst gefunden. Ich habe das Hotend noch nicht gewechselt, weil es bisher gut funktionierte. Der Support fragte, ob ich das Hotend schon gewechselt hätte… Also habe ich es jetzt ausgetauscht und das Problem gefunden. Das alte Hotend war nicht fest. Es war locker… Jetzt macht es Sinn :smiley:

Great…! Glad it’s working… :+1: