Updated Ender 3 V3 SE Firmware to 1.0.6 and Printer Wrong language

I just did the latest update which came out 2 days ago (Oct 20) and now my LCD screen is in chinese and some german. I can’t get the language to switch back and it will not detect the older firmware file to downgrade back to 1.0.4.

What can I do ? Printer dead atm.

1 Like

Bonjour,
Idem pour moi, installation 1.0.6 impossible, écran en chinois impossible de changer de langue, je suis retourné à la version 1.0.4. J’attend plus de précisions.

2 Likes

Oups !
Heureusement que je n’ai pas flashé mon Ender 3 v3 se.
Je reste en 1.0.4 :wink:

Same for me. Fortunately, it was possible to reverse it. to version 1.4

Au nombre de réactions, il doit y avoir très peu de machines concernées, étonnant !!!

Yes, I would have thought more also. I was finally able to recover my machine by going to a different 1.0.4 file download link (provided to me via one of their technicians) . My original file was absolutely off their official website but it still did not work.
I am sitting back at 1.0.4 . I am a bit worried to try to upgrade again until I hear if they have addressed this.

It seems that the driver’s date has changed to today, but the version number is still 1.6.
Is anyone brave enough to check this on their printer?

Bjr,
Je viens de tester, uniquement fichier xxx.bin, pas de mise à jour la machine reste sur la version 1.0.4
Je n’ai pas tester la mise à jour du moniteur, je préfère attendre

Crdlt

Peut-être que peu de personne ont fait la mise à jour et s’exprime sur le forum.

Bjr,
Ben oui, soit il y a deux couillons !!! où ils n’ont vendu que deux imprimantes. Bon elle fonctionne très bien comme çà, mais c’est bizarre que personne ne réagisse !!!

1 Like

D’autant qu’il y a l’air d’avoir des petits changements importants:

Contenu de la mise à jour du micrologiciel :

  1. Ajoutez la langue coréenne.
  2. Lors de l’optimisation et de la modification des données de nivellement, la buse suit les changements de coordonnées en temps réel.
  3. Ajout de la gestion de l’interface d’exception CR_Touch pendant le processus d’impression.
  4. Correction du bug dans la fonction d’alimentation automatique.------Problèmes connus
  5. L’interface du guide de démarrage ajoute des opérations d’alignement automatique en hauteur et de mise à niveau automatique ainsi que du contenu de gestion des exceptions CR Touch.
1 Like

I just tried version 1.6 and it’s still broken. identical errors as before. Fortunately, I was able to restore 1.4.

Thank you for testing that ! I wonder why they haven’t addressed this yet. (?)

Same here. Upgraded to 1.0.6 and start in chinese/Korean - I don’t know.
Changed Language to italian but mix chinese/korean and italian words. Inusable.
rollback to 1.0.4

very bad service

This is my first 3D printer ever. Considering the support on the official forum - the next one will probably be from a different manufacturer.
Shame…

@Bordoirs

Not good. I don’t blame you.

If you haven’t already, try writing to:

cs@Creality.com

send a message to @CREALITY and @Collin

Bonjour,
C’est hallucinant !! il n’y a pas un ultilisateur de Ender 3 V3 SE qui peut nous dire, j’ai fait la mise à jour de la v 1.0.4 vers la v 1.0.6 et tout c’est bien passé, je n’ai pas eu de problèmes. Un forum d’entraide çà sert un peu à çà non ?
Cordialement

1 Like

If you were able to write in English, it would certainly be a great help for other people, because English is more universal.
English is not my native language, but it is easier for everyone.

I just wrote an email. We’ll see what and if they respond.

1 Like

Moi j’ai fais la mis a jour et tout est en chinois également. je suis revenu sur la 1.0.4.